A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Helena Kazárová

Helena Kazárová

Oblasti zájmu

Kurzy a semináře

Kontakt

[email protected]

Další informace

Doc. Helena Kazárová, Ph.D. – Předsedkyně AHT Helena Kazárová (roz. Hájková) je docentkou na katedře tance HAMU, přednáší dějiny tance a baletu, taneční teorii a estetiku a vede specializované semináře. Jako badatelka publikovala řadu odborných článků s tématikou barokní taneční kultury a zúčastnila se řady domácích a zahraničních vědeckých konferencí.

V roce 2004 obhájila doktorskou práci Vývoj jevištního tance v barokní střední Evropě, v roce 2005 jí nakladatelství AMU vydalo knihu Barokní taneční formy. Kromě teoretického výzkumu se věnuje též praxi na poli tanečního umění. Dobrým předpokladem k tomu je její předešlé působení jako profesionální tanečnice a pedagoga historických tanců. Založila soubor Hartig, který se věnuje interpretaci barokních tanců, od roku 1995 vede letní kurzy tanců 17. a 18. století a pedagogicky působí v oboru historického tance na tanečních školách a specializovaných seminářích ( FTVS UK, Společnost tanečních pedagogů, Pedagogické centrum apod.).

Stala se asistentkou francouzského choreografa Marca Leclercqa na dvou velkých projektech barokní opery (Castor et Pollux J. Ph. Rameaua, Stavovské divadlo 1999 a Sub olea pacis J.D. Zelenky, Vladislavský sál 2000). Jako specialistka na dobový pohybový projev je zvána i k činoherním inscenacím (Cyrano de Bergerac, Národní divadlo v Praze, 2002 a Škola pomluv, Stavovské divadlo, 2004). Pro operní pasticcio Praga nascente di Libussa e Primislao pracovala se zpěváky na barokní gestice a vytvořila samostatnou taneční scénu na suitu J.C.F. Fischera (Pražské jaro, Míčovna Pražského hradu 2004). Pro pořad souboru baletu Národního divadla v Praze Baletománie nastudovala podle Beauchamp-Feuilletovy notace Entrée d´Apollon na hudbu J.B. Lullyho a vytvořila Menuet na hudbu J.D. Zelenky (Stavovské divadlo, 2005). Vytvořila choreografie do oper J.J. Fuxe Giunone placata (dir.O. Macek), A. Caldary Ghirlanda di fiori (dir. O. Macek) a G. B. Bononciniho Astarto (dir. J. Kotouč). V roce 2006 byla pověřena choreografií pro historický film J. Jakubiska Bathory.